Rødbederne vaskes og koges med skræl i usaltet vand ved middel varme i ca. 45-60 minutter. Rødbederne er færdige, når de føles møre, når en stegenål el. lign stikkes i. Når rødbederne er færdigkogt, skylles de med koldt vand, enderne skæres af, og skrællen smuttes af med hænderne (jeg har køkkenhandsker på til dette). Skær rødbederne i stykker af ønsket størrelse.
Mens rødbederne koges, kommes perlebyg, quinoa, salt og rigeligt vand i en gryde med låg og koges 20 minutter ~ HUSK at skylle quinoaen inden kogning! Når byg- og quinoablandingen er færdigkogt, afdryppes den grundigt.
Pres hvidløget, skær rosmarinen og skær evt. spinaten i lidt mindre stykker.
Bland alle ingredienser til retten grundigt, og server den med feta og græskarkerner ved siden af.