Tag dejen ud af køleskab 1-2 timer før bagning og lad den "vågne" i skålen i stuetemperatur. (Dette giver en blød og elastisk dej med lufthuller. Dejen kan også sagtens tages direkte fra køleskabet og bages, dette giver dog lidt mere tætte men stadig lækre boller.)
Tænd ovnen på 220 grader varmluft.
Sæt to bageplader i ovnen samt en lille bradepande eller lignende i bunden af ovnen, kom et stort glas vand i bradepanden.
Læg på køkkenbordet to stykker bagepapir der passer til bagepladernes størrelse.
Drys mel samt lidt solsikke- og/eller græskarkerner på bordet og tag så forsigtigt som muligt dejen ud af skålen og ud på det meldryssede bord. Et trick til at få dejen nemmest muligt ud af skålen, er at hjælpe dejen på vej med en fugtet dejskraber el. lign., da vandet på dejskraberen vil forhindre klistring.
Skær forsigtigt 12 boller ud af dejen og læg forsigtigt bollerne over på de to stykker bagepapir uden at hive eller på anden måde arbejde for meget med dejen.
Drys bollerne med lidt mel og lidt solsikke- og/eller græskarkerner.
Tag så forsigtigt som muligt bagepapiret med bollerne over på de nu varme bageplader og sæt pladerne i ovnen.
Bag bollerne ca. 15 minutter. Byt evt. om på pladerne efter 10 minutter.
Bollerne er let gyldne, når de er færdige (centertemperatur = 98 grader, hvis man bruger stegetermometer).
Afkøles på bagerist.
Bollerne smager også dejligt efter en tur på brødrister eller ristet sprøde i ovn, og de kan også sagtens fryses.