Tænd ovnen på 200 grader almindelig ovnvarme og lad den varme op.
Halver auberginerne på langs og prik huller i "kødet" med en gaffel.
Læg de halve auberginer med skindet nedad på en bagepapirsbeklædt bageplade, spray eller pensl lidt olivenolie på auberginerne og sæt dem i ovnen. Bag auberginerne i ca. 45 minutter til de er helt møre.
Lad auberginerne køle lidt af og skrab herefter indmaden ud med en spiseske.
Kom indmaden af auberginerne samt de øvrige ingredienser (undtagen sesamfrø) i en skål og stavblend (eller mos grundigt med en gaffel), til konsistensen er som ønsket. Jeg synes, det er lækkert med en cremet og glat dip.
Sæt dippen i køleskab, og lad den blive kold.
Ved servering drysses med lidt persille/koriander samt lidt sesamfrø. Kom evt. en smule olivenolie oven på dippen, dette er dog ikke nødvendighed.